Prijava na novice
Povpraševanje
Kontaktni podatki

   01 511 40 10       info@tavija.si  

Sublimacija na keramične skodelice

29.03.2022 21:04

Skozi čas smo naredili take in drugačne teste in primere, da prikažemo našim uporabnikom glavne probleme, kako jih lahko zmanjšajo, ali se jim uspešno izognejo. 

Obstojnost

 

Obstojnosti je več (obstojnost na pranje, mehanska obstojnost, UV obstojnost, ... ) a v veliki večini primerov stranke najbolj zanima tista na pranje. To je precej komplicirano vprašanje, saj je precej parametrov, ki vplivajo na to, kakšna bo skodelica čez nekaj let. Nekako na grobo bi lahko rekli, da je odvisno od:

  • sublimacijske barve,
  • premaza skodelice,
  • pralnega praška (tip in količina),
  • temperature in dolžine pranja,
  • načina zlaganja v stroj (ali se dotika ostale posode ali ne, dajete tudi v spodnji del stroja ali samo zgoraj, ...), ...

 

Test Vozi Miško

Mi smo pred leti naredili test v restavraciji Vozi Miško, kamor smo pred korono redno hodili na kosilo. Prijazni zaposleni so nam prali testni skodelici in delali črtice. V restavracijah se v pomivalnih strojih uporablja dva tipa čistil:

  • manj močno - namenjeno za skodelice, kozarce, ... (predvsem za pijačo),
  • močnejše - za krožnike, skodele, ... (predvsem za hrano).

 

Tavija - test pranja skodelic v Vozi Miško

 

Testna skodelica v manj močnem čistilu je naredila 98, tista v močnejšem pa kar 190 pranj. V sredini je kontrolna. Tisti, prani med kozarci, se komaj kaj pozna teh skoraj 100 pranj. Tisti, ki se je prala med krožniki, se pozna izguba barv, a stanje ni kritično. 190 pranj tudi ni ravno malo. 

 

Test domači pomivalni stroj

Nekatere fotografije smo natisnili tudi za domačo rabo. Tudi zato, da vidimo, kako se obnese v stroju. Doma peremo na daljšem močnejšem programu (75°C in 2h20). Skodelic ne pazimo, ker jih imamo precej. V veliki večini primerov so v stroju zgoraj, včasih so tudi spodaj, če je zgoraj vse polno. Prašek so zadnja leta tiste '5v1' tablete. 

 

 

Ko barva sublimira (preide iz trdega v plinasto stanje), se ta plin najbolje veže s poliestrom. Zato morajo imeti izdelki za sublimacijo poliesterski premaz. Brez premaza je sublimacija brez pravih barv, kontrasta in seveda slabo obstojna. A premazi so taki in drugačni. Zaradi cene se večina (mogoče celo vsi) izdelki delajo na Kitajskem. Kakovost izdelave nosi različne oznake, a to ne pomeni prav dosti, če želite primerjati izdelke iz različnih virov. Izdelek 'Dobavitelj A' je starejši (približno 6 let), a je bil manj pran, ker smo naredili več skodelic z različnimi motivi. Izdelek 'dobavitelja B' je mlajši (približno 2 leti) a je bil bistveno večkrat opran, ker smo naredili samo dve skodelici. Zanimivo je, da je barva na 'A' ostala boljša, a premaz se lušči. Izdelku 'B' je prvo leto in pol uporabe kazalo zelo dobro, a se je potem v zadnjih mesecih barva močno poslabšala. 

 

Senca

 

Ta neželjeni pojav pride po tisku. ko se odstrani papir. Razlog je enostaven - skodelica je še vroča, barva še prehaja v plin, ki ga topli zrak vleče gor, in ob tem potovanju se 'prijemlje' materiala. Rešitev je v hlajenju. Nekateri svetujejo ventilatorje (nam to ni bilo najbolj všeč, predvsem pri večjih količinah skodelic), drugi hlajenje v vodi (svetujemo toplo vodo, da je razlika v temperaturi manjša). Niso vse kombinacije barve in materiala enako dovzetne za ta efekt. Prav tako je problem bolj viden pri debelejših in temnejših črkah, ki so na beli podlagi. 

 

Še nekaj najpogostejših vprašanj

 

Temperatura in čas sublimacije

To je verjetno najbolj pogosto vprašanje. Osnovni napotki so:

  • da ne sublimirate takoj po tisku (ampak šele, ko se izpis res dobro posuši),
  • da je stik med papirjem in izdelkom dober, (potem je sublimacija ostra) in
  • da mora na papirju ostali le malo barve.

Temperatura mora biti nekako med 180 in 205°C, odvisno od materiala, premaza in sublimacijske barve. Čas je odvisen od preše, debeline skodelice in barve. Če je čas prekratek, se zlahka vidi zgradba grelca. Del skodelice, ki težje doseže temperaturo, kaže več teh problemov. To je zgornji (odprti) del in spodnji (dno). Na fotografiji spodaj je to lepo vidno. Najlažje najdete optimalno nastavitev z grafiko ene barve. Po možnosti take, kjer človeško oko lažje vidi odtenke (recimo rumena barva je zelo neprimerna).  Nastavitev za skodelice je enostavna za zapomnit - od 180°C/180 sekund (če izpis ni do roba) do 200°C/200 sekund (če sublimirate največjo velikost in polne barve).

 

Velikost (in deklaracija)

Zgoraj tiskajo nekatere stranke dejansko preko roba, a potem odtis ni raven, saj se papir ne dotika skodelice. Pri spodnjem delu skodelice je to manjši problem - ne vidi se in rob je manj zaobljen. Širina izpisa je odvisna predvsem od preše. Najlažje se jo določi z enotno barvo, in vizualno oceno, kje se odtis poslabša. 

 

Potrebno je biti pozoren tudi na zakonodajo. Če pride obarvani del v stil z usti, bi morala imeti barva 'ustrezni' certifikat. Mi smo to poiskušali pridobiti za barve EPSON, a žal ni točnih zahtev, kaj naj bi taka barva vsebovala in česa ne. Slovenska zakonodaja povzema EU zakonodajo, a tudi na tem nivoju ni nobene uporabne certifikacije. Zato je rešitev v večjem belem nepotiskanem robu ali deklaraciji, da gre za dekorativni izdelek. 

 

 

Povezane novice

Če se odločate za nakup tiskalnika, s katerim bi tiskali na tkanino ali druge izdelke, si najprej preberite razlike med sublimacijo, direktnim tiskom na tkanino in preslikači. Izbira prave tehnike tiskanja je ključnega pomena.

Sorodni artikli

    -9%
    Sublimacijski tiskalnik Epson SureColor SC-F100
    Namizni sublimacijski tiskalnik, velikost izpisa do A4
    Cena brez popusta:
    518,50 €
    Akcijska cena z DDV:
    471,84 €
    Najnižja cena v 30 dneh
    466,65 €
    Sublimacijski tiskalnik Epson SureColor SC-F500
    Velikoformatni ink-jet tiskalnik s termosublimacijskimi črnili, tisk na liste do velikosti A3 oz. rolo širine do 61 cm
     
    Cena: POVPRAŠAJTE!
    Piškotki za analitiko
    Se uporabljajo za beleženje analitike obiskanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
    Piškotki za družabna omrežja
    So potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
    Piškotki za komunikacijo na strani
    Omogočajo prikaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
    Piškotki za oglaševanje
    So namenjeni ciljnemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
    Kaj so piškotki?
    Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih